Bij Virtual Organizing (VO) begeleid ik jou door middel van een internetverbinding (met camera/webcam) met een praktische organizing-vraag. Je kunt hiervoor een pc, laptop, tablet en zelfs een smartphone gebruiken. We werken samen aan jouw vraag en jij voert de werkzaamheden zelfstandig uit tijdens de sessie of als huiswerkopdracht. Ik zorg voor de begeleiding, instructies, ondersteuning en administratie, zowel tijdens de sessies als tussen de afspraken door.
Ik ben dus niet ín je woning aanwezig tijdens een afspraak, we zien elkaar in een video-gesprek. Daarnaast kunnen we gebruik maken van telefoongesprekken, foto’s, whatsapp, e-mail, je persoonlijke project-logboek of een combinatie hiervan. Je krijgt altijd één op één aandacht, adviezen, vragen, nieuwe vaardigheden en huiswerkopdrachten aangeboden. We werken dus echt samen aan je vraag of project.
Je kunt een project helemaal met Virtual Organizing aanpakken, of in combinatie met afspraken bij jou thuis. Dit stemmen we samen af op basis van jouw behoeften, mogelijkheden, financiële mogelijkheden en inhoudelijke vragen.
Bridging the Gap
Hoewel deze dienst in Nederland nog nauwelijks bekend is, is het in Amerika al de normaalste zaak van de wereld. Eind 2018 volgde ik de “Professional Virtual Organizing Services-training” bij Sheila Smith Delson van FreeDomainConcepts LLC. Yourganize is hiermee Certified Virtual Organizing Professional™.
Het motto van Virtual Organizing is “bridging the gap”, de afstand overbruggen dus. Dat kun je letterlijk opvatten als het gaat om de fysieke afstand tussen cliënt en organizer.
Of je bekijkt het filosofischer, als het dichten van de kloof tussen een rommelige en ongewenste situatie en de best mogelijke oplossing voor een opgeruimd huis of leven.